Dette sier kundene

SOLIDE OG LYTTER PÅ MEG
«De er solide og lytter på meg som kunde. Det er en personlig og tett relasjon som jeg setter pris på. Og så har Optimum meget interessante produkter.»
Tidligere toppsjef ConocoPhillips, Mr. Ekofisk, Lars Arne Takla

VIL FORVALTE PENSJONEN GODT
«Jeg ønsker å trygge pensjonen min og er opptatt av å forvalte pengene mine på en god måte.»
Alf Hildrum, tidligere toppsjef A-pressen og TV2

TILPASSET INVESTERINGSSTRATEGI
«Jeg opplever at Optimum har en meget fleksibelt tilpasset investeringsstrategi i forhold til sine kunder. De lytter på meg og følger opp mine ønsker. De er flinke og gode på personlig og tett dialog.» 
Teknologigründer Erik Fossum Færevaag, Disruptive Technologies

 LYTTER PÅ MEG
«Jeg opplever at Optimum lytter på meg og hører på hvilke produkter jeg ønsker å investere i. Det er veldig bra. De kommer ikke opp med løsninger som jeg ikke har bedt om. I tillegg er de veldig hyggelige og dyktige».
Oljeveteran Scott Kerr

LANGSIKTIG OG SERIØS
«Det er betryggende at deler av mine verdier blir forvaltet på en langsiktig, seriøs måte av Optimum. Jeg har vært kunde i mange år og opplever at de gjør en veldig fin jobb».
Forlagskvinne og investor Marianne Rieber

BLIR GODT TATT VARE PÅ
«Jeg blir godt tatt vare på, og det er veldig fint, men uvant for en revisor som meg. I alle år har det vært jeg som skal passe på en kunde, nå er det plutselig noen som interesserer seg for meg».
Revisoren for Oljefondet og daglig leder for Deloitte, Aase Aamdal Lundgaard om sitt forhold til Optimum.

DET VAR LETT Å BLI MED
«Jeg holdes godt informert underveis. Det var lett å bli med, også for en grundig, konservativ analytiker av natur».
Senior partner Robert E. Stenvik i Viamar AS om sitt forhold til Optimum.

SERVICEINNSTILTE
«Jeg setter pris på at noen av mine investeringer forvaltes av serviceinnstilte folk som er lokalt basert.»
Fisker, gründer og politiker Magnus Stangeland

GOD OG VENNLIG KONTAKT 
- Jeg har ikke vært kunde så veldig lenge i Optimum, men jeg opplever meg meget godt ivaretatt. Jeg opplever en god og vennlig kontakt, sier Optimumkunden Ian Ashton Barron. Han er eneeier av Rogalandsselskapet RoQC Data Management, som omsatte for 19 millioner i 2011. Jeg har utelukkende meget langsiktige investeringer gjennom Optimum, så det er for tidlig å si noe om resultater, men jeg håper at resultatene vil komme over tid, sier Ian Ashton Barron.

VELDIG FORNØYD MED FAST KONTAKTPERSON
-  Jeg er veldig fornøyd med å ha en fast kontaktperson, som følger meg godt opp, sier Trond Johannessen som eier og driver selskapet Elektropartner i Bergen. Trond Johannessen har vært kunde i Optimum de siste 6-7 årene. - For noen år siden var det ikke så god utvikling, men nå ser det mye bedre ut. Jeg opplever at Optimum gjør en god jobb og at servicen deres er god, sier Johannessen.

GOD KJEMI OG MEGET GOD DIALOG
-  Alt handler jo om kjemi og følelsen av å kunne stole på folk. Jeg har en meget god dialog med min faste kontaktperson i Optimum, sier Head Greenkeeper på Sola Golfklubb, Kjell Sandanger. Han ble kunde for vel ett år siden og har forståelse for at det er viktig å være langsiktig i sine investeringer. - Jeg mottok penger fra et eiendomssalg og etter et hyggelig møte med Optimum ble deler av beløpet flyttet hit. Servicen og oppfølgingen er helt fantastisk, sier Sandanger.

STERKT ENGASJEMENT OG VILJE
- Min rådgiver i Optimum viser et sterkt engasjement og vilje for at mine investeringer er best mulig ivaretatt, sier Widar Nyheim. Han har bakgrunn som revisor og driver nå sitt eget regnskapsbyrå i Trondheim. Han har vært kunde i Optimum siden 2006, og har en langsiktig tidshorisont på sine investeringsvalg.